środa, 29 czerwca 2016

Wybieranie kosmetyków - wyniki ankiety

Hello!

Ankietę internetową wypełniło 70 osób. Byli to czytelnicy bloga, osoby lubiące fanpage forum Good Hair Day (korzystając z okazji bardzo dziękuję dziewczynom zajmującym się fanpage za udostępnienie linku do ankiety) oraz krewni i znajomi królika (czyli mnie). Ze względu na dostęp do grupy badawczej można założyć, iż większość badanych interesuje się pielęgnacją włosów, a więc istnieje prawdopodobieństwo niewielkiego zaburzenia wyników. Uwaga! Post jest naprawdę długi i pełen ciekawostek. :) Żeby go skrócić wykresy nie są opisywane. Podaję najważniejsze wnioski w każdym punkcie (jeśli są). Wszystkie wykresy można powiększyć klikając na nie.


CHARAKTERYSTYKA GRUPY BADAWCZEJ

Średnia wieku osób badanych wynosiła: 25 lat. Minimalny wiek to 17 lat, a maksymalny to 49 lat.





WYDATKI NA KOSMETYKI

KOSMETYKI DO MAKIJAŻU

Ocena znajomości kosmetyków do makijażu

Średnia ocena znajomości kosmetyków do makijażu wynosi M = 3,62. Do średniej nie były wliczane odpowiedzi "Nie dotyczy", których udzieliło tylko 2,9% osób badanych.


Powody wybierania kosmetyków do makijażu 
Osoby badane mogły udzielić więcej niż 1 odpowiedzi. Poniższe wartości procentowe obejmują ogół odpowiedzi, a nie liczby badanych.

Najczęstszymi powodami wybierania konkretnych kosmetyków do makijażu są opinie w mediach takich jak blogi, vlogi, portale i w czasopisma (14,7%), znajomość marki (14%) oraz cena (14%). Jak widać jest tu duże pole do współpracy blogerów i firm kosmetycznych. 
Łącznie udzielono 286 odpowiedzi.



Ulubione marki/firmy kosmetyków do makijażu
Osoby badane mogły udzielić więcej niż 1 odpowiedzi. Poniższe wartości procentowe obejmują ogół odpowiedzi, a nie liczby badanych.

Łącznie udzielono 89 odpowiedzi. Najczęściej wymieniane firmy/marki to L'Oreal (11,9%), Rimmel (10,9%) i Maybelline (8,9%). Pojawiły się też trochę częściej takie marki/firmy jak Golden Rose (6,9%), Make up Revolution (5%), Annabelle Minerals (4%) oraz Bourjois (3%). Swojej ulubionej marki/firmy nie ma 5,9% badanych, a nie dotyczy to pytanie 5,9% osób badanych. Wszystkie marki/firmy z liczbą i procentem odpowiedzi zostały zamieszczone w Tabeli 1.

Tabela 1
Rozkład odpowiedzi na temat ulubionych marek/firm kosmetyków do makijażu

Marka/firma
Liczba odpowiedzi
Procent odpowiedzi
Marka/firma
Liczba odpowiedzi
Procent odpowiedzi
AA
1
1%
L'Oreal
12
11,9%
Annabelle Minerals
4
4%
MAC
2
2%
Anastasia Beverly Hills
1
1%
Make up Revolution
5
5%
Artdeco
2
2%
Manhatann
1
1%
Astor
1
1%
MaxFactor
1
1%
Avon
1
1%
Maybelline
9
8,9%
Bobbi Brown
1
1%
Nyx
1
1%
Bourjois
3
3%
Oriflame
1
1%
Catrice
2
2%
Rimmel
11
10,9%
Gosh
1
1%
Revlon
1
1%
Clinique
2
2%
Skin79
1
1%
Dr Irena Eris
2
2%
The Balm
2
2%
Estee Lauder
1
1%
Yves Rocher
1
1%
Eveline
2
2%
Vichy
1
1%
Golden Rose
7
6,9%
Wibo
1
1%
Guerlain
1
1%
Ziaja
1
1%
Inglot
2
2%
Zoeva
1
1%
Kobo
2
2%
nie mam ulubionej
6
5,9%
Lirene
1
1%
nie dotyczy
6
5,9%



Suma
101
100%


Ulubione kosmetyki do makijażu

Wymieniono ich całe mnóstwo. Najczęściej pojawiały się pomadki Golden Rose, podkład matujący Annabelle Minerals oraz tusz do rzęs L'Oreal So Couture. 
Oprócz tego na liście znalazły się: cienie Kobo i Inglot, Clinique Pretty Easy Liquid Eyelining Pen, eyeliner GR, fluid matujący Anti Acne 20 Under Twenty, fluid Rimmel Finish, puder Guerlain Meteorites, baza do cieni Art Deco, korektor w płynie L'Oreal, pomadka Rouge Bourjois, L'Oreal Glam Bronze Cushion de Soleil, fluid Studio Fix MAX, tusz do rzęs MaxFactor False Lash Effect, tusz do rzęs Colossal Maybelline, tusz do rzęs Pump Up Booster Miss Sporty, krem BB Perfect Cover Missha, maskara The One Eye Wide Open Oriflame, paleta cieni do powiek Bourjois, paleta cieni Oh so special Sleek, paleta Sweet Peach Too Faced, poczwórne cienie Eveline, podkład Healthy Mix Bourjois, podkład Lirene, podkład Affiniton Maybelline, tusz do rzęs Lash Accelerator Rimmel, podkład Yves Rocher, pomadka w płynie Anastasia Beverly Hills, puder Afinimatt Rimmel, puder Beyond Perfectitn Clinique, puder Estee Lauder, Bahama mama i Mary Lou Manizer od The Balm, tusze do rzęs Lovely Pump Up, 2000 Calorie MaxFactor, Lash Sensational Maybelline, False Lash Wings Sculpt L'Oreal.


KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI TWARZY

Ocena znajomości kosmetyków do pielęgnacji twarzy

Średnia ocena znajomości kosmetyków do pielęgnacji twarzy wynosi M = 3,53. 


Powody wybierania kosmetyków do pielęgnacji twarzy 
Osoby badane mogły udzielić więcej niż 1 odpowiedzi. Poniższe wartości procentowe obejmują ogół odpowiedzi, a nie liczby badanych.

Najczęstszymi powodami wybierania konkretnych kosmetyków są przeznaczenie produktu, czyli z jakimi problemami ma pomóc się uporać (14,8%), skład kosmetyku (14,5%) oraz cena (12,9%). Widać, że wielu z nas ma problemy z cerą, a więc kosmetyki mają nam pomóc z konkretnymi problemami z jakimi się borykamy. Znaczenie ma to jakiej grupie jest dedykowany produkt oraz jego skład, który powinien być dopasowany do problemu.
Łącznie udzielono 317 odpowiedzi.



Ulubione marki/firmy kosmetyków do pielęgnacji twarzy
Osoby badane mogły udzielić więcej niż 1 odpowiedzi. Poniższe wartości procentowe obejmują ogół odpowiedzi, a nie liczby badanych.

Łącznie udzielono  92 odpowiedzi. Najczęściej wymieniane marki/firmy kosmetyków do pielęgnacji twarzy to Ziaja (18,5%), Sylveco (16,3% - bez uwzględnienia marek Biolaven i Vianek) oraz Nivea (10,9%). Częściej pojawiły się także Bielenda (4,3%), Avon (3,3%), La Roche Posay (3,3%) i Yves Rocher (3,3%). Swojej ulubionej marki/firmy nie posiada lub pytanie nie dotyczy 9,8% badanych. Wszystkie odpowiedzi prezentuje Tabela 2.

Tabela 2
Rozkład odpowiedzi na temat ulubionych marek/firm kosmetyków do pielęgnacji twarzy
Marka/firma
Liczba odpowiedzi
Procent odpowiedzi
Marka/firma
Liczba odpowiedzi
Procent odpowiedzi
Avon
3
3,3%
Make Me Bio
1
1,1%
Babuszka Agafii
1
1,1%
Mixa
1
1,1%
Baikal Herbals
1
1,1%
Natura Siberica
1
1,1%
Bee Pure
1
1,1%
Nivea
10
10,9%
Bielenda
4
4,3%
Oriflame
1
1,1%
Biolaven
2
2,2%
Repechage
1
1,1%
Cetaphil
1
1,1%
Resibo
1
1,1%
Clinique
1
1,1%
Soraya
1
1,1%
Dr Hauschka
1
1,1%
Sylveco
15
16,3%
Etja
1
1,1%
Tołpa
1
1,1%
Evree
1
1,1%
Tony Moly
1
1,1%
Femi
1
1,1%
Vianek
1
1,1%
Floslek
1
1,1%
Vichy
2
2,2%
Garnier
1
1,1%
Vita Liberta
1
1,1%
Hada Labo
1
1,1%
Yves Rocher
3
3,3%
Iwostin
1
1,1%
Ziaja
17
18,5%
La Roche Posey
3
3,3%
Nie mam ulubionej / Nie dotyczy
9
9,8%



Suma
92
100%


Ulubione kosmetyki do pielęgnacji twarzy

Najczęściej wymieniane były kremy Sylveco (lekki nagietkowy, lekki brzozowy, krem nagietkowy, krem brzozowy) oraz różne kremy Ziaja (oliwkowy, opalisujący do cery tłustej, do cery z trądzikiem różowatym). Oprócz tego pojawiły się: system pielęgnacji 3 kroków Clinique, maska na noc i krem pod oczy Bee Pure, kremy Femi, serum Floslek, krem na noc redukujący tradzik Bielenda Pharm, krem z filtrem UV SPF 50 Bioar, odżywczy krem do twarzy i ciała Extra Soft Allergique Eveline, olejek do twarzy Magic Rose Evree, emulsja matująca Hydra Medic, krem nawilżający do skóry tłustej i mieszanej Hydro Complex PFS, krem BB Ziaja, krem Cetaphil, krem do cery wrażliwej Mixa, krem do cery tłustej wysuszonej po terapii dermatologicznej Iwostin, krem Effaclar Duo La Roche Posey, krem na dzień i na noc Anew-Reversalist Avon, krem na noc Vianek, krem Nivea, krem ultranawilżający Resibo, krem do cery mieszanej LiftActiv Supreme Vichy, krem z różą Aromatika, krem ze śluzem ślimaka Forever Young, żel pod oczy Anew, żel do mycia twarzy La Roche Posay Effeclar, lipowy płyn micelarny Sylveco, niebieska glinka, olej do mycia twarzy Hada Labo, krem z filtrem Lioele, olej z pestek malin Etja, olejek do demakijażu Resibo, maseczka Pure Skin Oriflame, pasta do oczyszczania twarzy Ziaja, peeling Nivea, krem do skóry wrażliwej Sensitive Vegetal Yves Rocher, serum nawilżające Skin Clinic Bielenda, rumiankowy żel do twarzy Sylveco, tonik ogórkowy Ziaja, woda termalna Uriage, żel do mycia twarzy Biolaven, żel do mycia twarzy Ziaja Manuka.


KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI CIAŁA

Ocena znajomości kosmetyków do pielęgnacji ciała

Średnia ocena znajomości kosmetyków do pielęgnacji ciała wynosi M = 3,36. 


Powody wybierania kosmetyków do pielęgnacji ciała
Osoby badane mogły udzielić więcej niż 1 odpowiedzi. Poniższe wartości procentowe obejmują ogół odpowiedzi, a nie liczby badanych.

Najważniejszym kryterium podczas wyboru kosmetyków do pielęgnacji ciała jest... zapach kosmetyku (15,6%). Duże znaczenie odgrywają również skład (13,8%) oraz cena (13,4%). Chcemy żeby ładnie pachniało i dobrze działało. Dzięki tej ankiecie przestałam się dziwić, że Biolaven i Vianek mają kompozycję zapachową... :)
Łącznie udzielono 290 odpowiedzi.


Ulubione marki/firmy kosmetyków do pielęgnacji ciała
Osoby badane mogły udzielić więcej niż 1 odpowiedzi. Poniższe wartości procentowe obejmują ogół odpowiedzi, a nie liczby badanych.

Łącznie udzielono 80 odpowiedzi. Najczęściej pojawiały się Ziaja (15%), Nivea (11,3%) oraz The Body Shop (6,3%). Częściej były wymieniane także Dove (5%), Isana (5%) i Farmona (3,8%). Zdania nie ma 16,3% badanych. Wszystkie odpowiedzi znajdują się w Tabeli 3.

Tabela 3
Rozkład odpowiedzi na temat ulubionych marek/firm kosmetyków do pielęgnacji ciała

Marka/firma
Liczba odpowiedzi
Procent odpowiedzi
Marka/firma
Liczba odpowiedzi
Procent odpowiedzi
Aqua Minerals
1
1,3%
L’Oreal
1
1,3%
Avon
2
2,5%
Natura Siberica
1
1,3%
Babuszka Agafia
1
1,3%
Neutrogena
1
1,3%
Bielenda
2
2,5%
Nivea
9
11,3%
Bodhi
1
1,3%
Oriflame
1
1,3%
Bubchen
1
1,3%
Planeta Organica
1
1,3%
Dove
4
5%
Soap Szop
1
1,3%
Eco Lab
1
1,3%
Sylveco
2
2,5%
Emolium
1
1,3%
The Body Shop
5
6,3%
Eveline
1
1,3%
Vaseline
2
2,5%
Evree
2
2,5%
Vianek
1
1,3%
Fa
1
1,3%
Yves Rocher
2
2,5%
Farmona
3
3,8%
Ziaja
12
15%
Isana
4
5%
Zrób Sobie Krem
1
1,3%
KTC
1
1,3%
Nie mam ulubionej / Nie dotyczy
13
16,3%
Le Petit Marseillais
1
1,3%
Suma
80
100%


Ulubione kosmetyki do pielęgnacji ciała

Najczęściej pojawiały się balsamy Nivea, masła do ciała The Body Shop oraz balsamy i masła Ziaja (do skóry bardzo suchej, kakaowy, kokosowe, winogronowe).
Wymienione zostały także: balsam do ciała Neutrogena, balsam do ciała głęboko nawilżający Evree, balsam do ciała Q10 Plus Nivea, balsam do ciała z drobinkami złota Dove, balsam Instant Help Evree, balsam pod prysznic Nivea, mleczny olejek Algi Morskie Bielenda, masło do ciała Appetizing Body Spa Bielenda, brzoskwiniowy peeling Lirene, odżywczy krem do twarzy i ciała Extra Soft Allergique Eveline, gęste masła i naturalne oleje, krem do rąk z mocznikiem Isana, Body Souffle Laura Mercier, masło do ciała Farmona, masło do ciała Green Pharmacy, mleczko do ciała dla dzieci Bubchen, mleczko do ciała nawilżające Vianek, olej kokosowy, mleczko do ciała Yves Rocher, olejek myjący do ciała Isana, mleczko do ciała oliwkowe Ziaja, żele pod prysznic Swedish SPA Oriflame, mleczko do ciała i dłoni Midnight Magic Aqua Minerals, peeling Tutti Frutti Farmona, masło do ciała anti-age Planeta Organica, kojący balsam Sylveco, żel pod prysznic Ecolab oraz żel pod prysznic Le Petit Marseillais.


KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI WŁOSÓW

Ocena znajomości kosmetyków do pielęgnacji włosów

Średnia ocena znajomości kosmetyków do pielęgnacji włosów wynosi M = 3,97. 


Powody wybierania kosmetyków do pielęgnacji włosów
Osoby badane mogły udzielić więcej niż 1 odpowiedzi. Poniższe wartości procentowe obejmują ogół odpowiedzi, a nie liczby badanych.

Najczęstszymi powodami wybierania konkretnych kosmetyków są skład (16,9%), opinie na blogach, vlogach, portalach i w czasopismach (13,2%) i cena (11,9%). W tym punkcie wyszło wyraźnie, iż większość badanych to włosomaniaczki. :)
Łącznie udzielono 295 odpowiedzi.



Ulubione marki/firmy kosmetyków do pielęgnacji włosów
Osoby badane mogły udzielić więcej niż 1 odpowiedzi. Poniższe wartości procentowe obejmują ogół odpowiedzi, a nie liczby badanych.

Łącznie udzielono  98 odpowiedzi. Najczęściej wymienianymi markami/firmami były Planeta Organica (11,2%), Nivea (6,1%) oraz Kallos (6,1%). Częściej pojawiały się również Alterra (3,1%), Babuszka Agafii (4,1%), Biovax (4,1%), Garnier (3,1%) i Natura Siberica (4,1%). Swojej ulubionej marki/firmy nie posiada 14,3% badanych. Wszystkie odpowiedzi prezentuje Tabela 4.

Tabela 4
Rozkład odpowiedzi na temat ulubionych marek/firm kosmetyków do pielęgnacji włosów

Marka/firma
Liczba odpowiedzi
Procent odpowiedzi
Marka/firma
Liczba odpowiedzi
Procent odpowiedzi
Alterra
3
3,1%
Natura Siberica
4
4,1%
Aussie
2
2%
NaturVital
1
1%
Avon
1
1%
Nivea
6
6,1%
Babuszka Agafia
4
4,1%
Organix
2
2%
Babydream
1
1%
Palmolive
2
2%
Bania Agafii
2
2%
Pantene
1
1%
Biovax
4
4,1%
Placenta
1
1%
Brazil Keratin
1
1%
Planeta Organica
11
11,2%
Bubchen
1
1%
Romantica
1
1%
CHI
1
1%
Schauma
1
1%
Dove
2
2%
Suphur
1
1%
Eco Lab
2
2%
Stapiz
1
1%
Equilibra
1
1%
Sylveco
2
2%
Garnier
3
3,1%
Taft
1
1%
Gliss Kur
1
1%
Timotei
1
1%
Head&Shoulders
1
1%
Tołpa
1
1%
Insight
2
2%
Vichy
1
1%
Isana
1
1%
Yves Rocher
1
1%
Joanna
2
2%
Z.one concept
1
1%
Kallos
6
6,1%
Ziaja
1
1%
L’Oreal
1
1%
Nie mam ulubionej
14
14,3%
Montibello
1
1%
Suma
98
100%


Ulubione kosmetyki do pielęgnacji włosów

Najczęściej pojawiły się maski Biovax (do włosów suchych, bambusowa, keratyna + jedwab) oraz odżywka Nivea Long Repair.
Wymienione zostały także szampon Advance Techniques Reconstruction Avon, szampon dodający objetości Alterra, Aqua Light Pantene, odżywka w spray'w Aussie, bananowa odżywka The Body Shop, odżywka Anti Hair Loss Brazil Keratin, czarne mydło syberyjskie Babuszki Agafii, szampon Oxygen Moisture Dove, maska Magiczna Moc Olejków Elseve, odżywka Goodbye Damage Garnier, odżywka Oil Repair Garnier, szampon Head&Shoulders, maska olejowa Isana, odżywka kokosowa Garnier, maska aloesowa NaturVital, maska z granatem Alterra, maska marokańska Planeta Organica, maska i balsam Elfa Pharm, maska jajeczna Babuszki Agafii, szampon do włosów osłabionych i łamliwych Eco Lab, maska łopianowa Elfa Pharm, maska Stapiz Sleek Line Repair, maska staroałtajska Babuszki Agafii, mydło cedrowe Bania Agafii, maska z chabrem i maliną moroszka Natura Siberica, maska toskańska Planeta Organica, odżywka rokitnikowa Planeta Organica, odżywka dyscyplinująco-nawilżająca Equilibra, odżywka Antifrizz Insight, szampon z olejem makadamia Organix, pianka do włosów Taft, pianka nawilżająca Milkshake Z.one concept, maska tajska Planeta Organica, balsam cedrowy Planeta Organica, serum Bambus i Awokado Biovax, kosmetyki Planeta Organica z serii Afryka, szampon Dove, szampon do włosów dla dzieci Bubchen, szampon do włosów kręconych z wyciągiem z baobau, szampon odbudowujący Sylveco oraz maska Kozie Mleko Ziaja.


ŹRÓDŁA WIEDZY O KOSMETYKACH

Źródła wiedzy na temat kosmetyków
Osoby badane mogły udzielić więcej niż 1 odpowiedzi. Poniższe wartości procentowe obejmują ogół odpowiedzi, a nie liczby badanych.

Najczęstszymi źródłami są blogi (23,4%), znajomi (17,1%) oraz forum (16,6%). Znajdują się tu wszystkie moje trzy sposoby dotarcia do ankietowanych. :) Widać też duży potencjał tych źródeł wiedzy odnośnie zdobywania wiedzy o kosmetologii i kosmetykach. Inne źródła wiedzy to artykuły naukowe z kosmetologii, studia chemiczne, najzwyklejsze chodzenie po sklepach i przeglądanie kosmetyków, własne doświadczenia, najbliższa osoba, programy telewizyjne na TVN Style oraz reklamy telewizyjne.
Łącznie udzielono 205 odpowiedzi.



Ocena rzetelności źródeł informacji

Średnia ocena rzetelności blogów jako źródeł informacji o kosmetykach wynosi M = 3,60. Dla vlogów = 3,24, a dla producentów i dystrybutorów kosmetyków = 2,54. Porównanie tych wyników testem Friedmana wykazało, że różnice w ocenie rzetelności są istotne (chi-kwadrat(2) = 47,11, p < 0,001), a wyniki te nie są do siebie zbliżone. Najbardziej rzetelne według ankietowanych są blog, a najmniej producenci i dystrybutorzy kosmetyków.


CZYTANIE SKŁADÓW KOSMETYKÓW

Ocena znajomości czytania składów kosmetyków

Średnia ocena znajomości czytania składów kosmetyków wynosi M = 3,20.


Częstotliwość czytania składów kosmetyków do pielęgnacji

Średnia częstotliwość czytania składów kosmetyków do pielęgnacji wynosi M = 3,89.


Częstotliwość czytania składów kosmetyków do makijażu

Średnia częstotliwość czytania składów kosmetyków do makijażu wynosi M = 2,43. Analiza porównawcza testem Wilcoxona wykazała, że składy kosmetyków do makijażu czytamy istotnie rzadziej niż składy kosmetyków do pielęgnacji (Z = -6,26, p < 0,001).



UWAGI

Pojawiło się kilka uwag. Pozwolę sobie zacytować trzy z nich w całości. Mam nadzieję, że autorzy mi to wybaczą. :)

"Często blogerzy mają większą wiedzę, niż sprzedawcy, zwłaszcza, jeśli chodzi o kosmetyki pielęgnacyjne i ich skład czy potencjalną szkodliwość. W kwestii kosmetyków do makijażu ufam tylko sobie, bo często się zdarza, że to, co internet ocenia jako kit, czy "kolor dla nikogo", mnie świetnie pasuje, a to, co jest oceniane jako nadające się do jasnej cery czy "kolor dla każdego", na mojej twarzy okazuje się być tragedią." - Podczas oczekiwania na wyniki zastanawiałam się jak ważny jest kolor kosmetyku do makijażu. Dla mnie to jedna z kluczowych kwestii warunkujących mój wybór, ale jak widać powyżej jestem z mniejszości.

"Jeśli chodzi o poziom rzetelności, zauważyłam, że 90% blogów i vlogów urodowych nie podaje składów INCI w notkach. To sprawia, że mimo zapewnień blogera/vlogera o cudownym działaniu kosmetyku, nie jestem zainteresowana zakupem. Dopiero gdy widzę INCI i słyszę pochlebną opinię, mam ochotę nabyć produkt. Co do dystrybutorów marek - wiadomo, jak jest z obietnicami producenta ;) Nierzadko gruszki na wierzbie :) I piszę tutaj bardzo ogólnikowo o kosmetykach, a nie o działce "kosmetyki naturalne". Mam tutaj na uwadze kosmetyki drogeryjne i apteczne." - Dodałabym do tego, że wielu dystrybutorów/sklepów nakleja naklejki z opisem producenta albo ceny w miejscu, gdzie jest podany skład. Głupio potem to zrywać żeby się do INCI dostać. :/

"Właśnie zdałam sobie sprawę z faktu, że nie czytam i nie analizuję składu kosmetyków kolorowych." - Podczas tworzenia tej ankiety stwierdziłam dokładnie to samo.


INNE

Dodatkowo przeprowadziłam analizę korelacji rangowej rho-Spearmana między kilkoma zmiennymi.
- Nie ma istotnych korelacji między wiekiem a oceną znajomości kosmetyków do makijażu, kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów.
- Wiedza o kosmetykach jest całościowa - im większa z jednej dziedziny (pielęgnacyjne lub do makijażu), tym większa z innych.
- Im większa wiedza o kosmetykach do makijażu (rho = 0,22, p < 0,05), do pielęgnacji ciała (rho = 0,21, p < 0,05) i włosów (rho = 0,21, p < 0,05), tym częstsze kupowanie kosmetyków. Nie ma jednak podobnej zależności z kosmetykami do pielęgnacji twarzy, ale widoczna jest tendencja do zwiększania się częstotliwości zakupów wraz ze wzrostem wiedzy o kosmetykach do pielęgnacji twarzy.
- Znajomość czytania składów kosmetyków zwiększa się wraz ze wzrostem znajomości kosmetyków do makijażu (rho = 0,49, p < 0,001), wraz ze wzrostem znajomości kosmetyków do pielęgnacji twarzy (rho = 0,54, p < 0,001), do pielęgnacji ciała (rho = 0,58, p < 0,001) i do pielęgnacji włosów (rho = 0,68, p < 0,001).
- Częstotliwość czytania składów kosmetyków do pielęgnacji i do makijażu zwiększa się wraz ze wzrostem znajomości kosmetyków do makijażu, kosmetyków do pielęgnacji twarzy, do pielęgnacji ciała  i do pielęgnacji włosów.


PODSUMOWANIE

- Podczas wybierania kosmetyków do makijażu kierujemy się najczęściej opinią na blogach, vlogach, portalach i w czasopismach.
- Podczas wybierania kosmetyków do pielęgnacji twarzy ważne dla nas jest przeznaczenie produktu - do jakich problemów jest on polecany.
- Podczas wybierania kosmetyków do pielęgnacji ciała zależy nam na przyjemnym zapachu kosmetyku.
- Podczas wybierania kosmetyków do pielęgnacji włosów interesuje nas skład produktu.
- Składy kosmetyków do pielęgnacji czytamy częściej niż składy kosmetyków do makijażu.

Co sądzicie o tych wynikach?

Pozdrawiam,
Iza

PS Pełna analiza wyników w pdf znajduje się TUTAJ.

10 komentarzy:

  1. Bardzo fajne badanie! Nawet z ciekawości warto wiedzieć takie rzeczy ;) Ale jak chodzi o Ziaję to ludzie ją wybierają, bo ją znają i nie jest droga :) Sama kupuję ich produkty przez internet, żeby było jeszcze taniej :) https://e-ziaja.com/pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie osobiście Ziaja nie zachwyca. Stąd dziwi mnie jej popularność. Jedynie lubię kremy i balsamy z filtrem.

      Usuń
  2. Iza, świetnie i rzetelnie to opracowałaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Klęłam jak szewc podczas opracowywania wyników na bloga. :P

      Usuń
  3. Nie dziwię się, że maski Biovax to ulubione kosmetyki do pielęgnacji włosów. Sama jestem ich wierną fanką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maski Biovax rzeczywiście są dobre. Mam do nich sentyment. :)

      Usuń
  4. super rzetelna praca! Gratuluje wytrwałośc ^_^ tak jak wiki, nie dziwię się że maski Biovax to ulubieńcy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja się dołączę i powiem, że nie wyobrażam sobie pielęgnacji bez Biovax. Też mam sentyment, bo moje włosomaniactwo właśnie od nich się zaczęło.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeżeli podzielisz się ze mną swoją opinią. :)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.